Reklamlar  

Gönderen Konu: Grup Sürüşü  (Okunma sayısı 2370 defa)

Admin

  • Admin
  • Süper Üye
  • *****
  • İleti: 1286
  • Karma: +1/-0
    • CMK - HFC Cadde Motor Klubu
Grup Sürüşü
« : 11 Şubat 2014, 12:16:02 ös »
Uzun bir tatilde olsun, günü birlik gezide olsun, grup sürüşünden önce mutlaka bir toplantı yapılmalıdır. Lider belli olmalı ve herkes tarafından kabul edilmelidir. Rota, durulacak yerler, hız, sürüş formasyonu kararlaştırılmalı, bundan herkes haberdar edilmelidir. Lider tecrübeli, grubun isteklerini, sürüş becerisini anlamış olmalı, diğerleri de onun kararlarına uymalıdır. Çok önemli olmadıkça eleştiriler varış yerine saklanmalıdır.

Her sürücü önündeki sürücü tarafından yapılan el işaretini tekrar ederek grubun arkasına bu bilgiyi geçirmelidir.

DUR!!



Sağa Dönüş



Sola Dönüş



yavaşla




Hızlan



Tek Sıra



Fermuar Düzeni



DÜZENİ SIKLAŞTIR
Eğer Grup Lideri motorların birbirine daha yakın seyretmeleri gerektiğini düşünüyorsa (ki bu genellikle Tail Gunner tarafından uyarılır), sol kolunu kaldırarak elini sürekli açıp kapar. Tüm sürücüler bunu tekrar ederek motor aralarındaki gereksiz mesafeleri kapatırlar.

UYARI
Bu işaret her sürücü tarafından başlatılabilir. Tehlike arzedecek herhangi birşey gören her sürücü eliyle onu işaret eder. Takip eden tüm sürücüler bunu tekrarlayarak tehlikeden kaçınırlar.

Fermuar Düzeni
Güvenlik nedeniyle eğer aksine bir karar yoksa fermuar düzeni ile seyahat etmek en doğru yöntemdir



Fermuar düzeninde direk olarak aynı çizgide önünüzde bulunan motorla en az 2 (iki) saniye mesafe bulundurmak gerekir. Otoban süratinde giderken bu 2 saniyenin hayli büyük bir mesafe olduğunu düşünebilirsiniz, ancak herhangi bir problem durumunda olayın farkına varana kadar 2 saniye geçer gider.

Peki bu 2 saniye nasıl ölçülebilir ?

Kolay :
Önünüzde giden motorun yanından geçtiği sabit bir cismin yanından siz de geçene kadar şu cümleyi söyleyin:

Acele etme Güvenli Davran....

Grup Artcısı tam şerit ortasından tüm ışıkları yakılı olarak gider. Böylelikle Grup lideri onu rahatça görürü ve tanır.

Basit Şerit Değiştirme

Bu çoğunlukla kullanılabilecek yöntemdir.

Grup Artcısı şerit değiştirerek geçilecek olan şeriti güven altına aldıktan sonra Grup Lideri sinyal vererek şerit değiştirme kararını bildirir. Bunu gören tüm sürücüler de sinyal vermeye başlarlar. Daha sonra Grup lideri şerit değiştirir. Onu takip eden tüm sürücüler de şerit değiştirir. Burada en önemli nokta hiçbir sürücünün önündeki sürücü şerit değiştirmeden şerit değiştirmeye başlamamasıdır.



Bu yöntem yeni şeritte gerekli miktarda aralık bırakılamayacak durumlar için uygundur. Mesela sağ şeritten orta şeride geçmeye çalışırken sol şeritten diğer araçların bırakılan boşluğa girmesi durumunda bu yöntem kullanılır.

Grup lideri hangi şeride geçmek istiyorsa o sinyalini verdikten sonra tüm sürücüler sinyallerini yakarak bu bilginin Grup artcısına ulaşması sağlanır.
Grup Artcısı şerit uygun olduğu zaman yeni şeride geçerek oradan gelecek trafiği keser.
Grup Artcısı trafği kestikten sonra Grup Lideri elini omuz hizasından dışarı iterek işaret verir. Tüm sürücüler işareti tekrarlar. Bu bilgi en arkadaki sürücüye ulaşınca en arkadaki sürücüden başlayarak sırayla yeni şeride geçilir. Önemli husus arkanızdaki sürücü şerit değiştirmeden sizin şerit değiştirmemenizdir.



Grup olarak seyahat ederken bir trafik ışığında veya kavşakta durmak zorunda kaldığınız zaman fermuar düzeninden ayrılarak diğer sürücünün yanına geliniz ve ikili gruplar halinde durunuz. Bu grubun boyunu yarıya indirir. Kavşaktan çıkana kadar bu düzeninizi muhafaza ediniz. Bu şekilde grubu en kısa zamanda kavşaktan geçirerek grubun bölünme riskini azaltırsınız.

Eğer siz henüz trafik ışıklarından geçemeden kırmızı yanarsa bir kere korna çalarak durun. Kırmızıda geçmeye çalışarak grubu riske atmayın. Grup Lideri grubu yavaşlatarak veya uygun bir yerde durdurarak sizi bekleyecektir.

GRUP HALİNDE GÜVENLİ PARK....




Düzenli bir şekilde park etmek grubun en hızlı ve güvenli şekilde trafikten çıkarak park haline geçilmesini sağlar, ancak daima park etmeyi beklerken trafiğe maruz kalacak sürücüler olabilir.

Eğer yer müsaitse her sürücü park edeceği yerin önüne gelerek geri geri park yerine girmelidir. Bu hayli hızlı yapılabilir, çünkü hiçbir sürücü bir diğerini beklemek zorunda kalmayabilir.

Eğer grubun en sonundaysanız ve parketmek için akan trafikte beklemek zorundaysanız bir tur atarak vakit geçirin ve sonra tekrar park yerine geliniz.

GRUP LİDERİ VE GRUP ARTCISI




GRUP LİDERİ
--Güvenli bir sürüş sağlamak
--Şartlar ve sürücü yeteneklerine göre güvenli bir sürat belirlemek
--Şerit değiştirme, durma, yol şartları ve grup formasyonu hakkında sürücüleri el işaretleri ile uyarmak
--Grubun kontrol ve bütünlüğünü muhafaza etmek
--Rotayı önceden gitmek
--Rotanın haritasını çıkartmak
--Dinlenme noktaları belirlemek
--150 km'lik aralıklarla benzin molaları ayarlamak
--Yol çalışmaları ve tehlikeler için önlemler almak
--Seyahat öncesi sürücüleri bilgilendirmek
--Seyahat planlarını açıklamak
--Gidilecek yer
--Tercih edilecek rota
--Seyahat mesafasi ve süresi
--Planlanan molalar
--Benzin
--Yiyecek
--Resimler
--İhtiyaç molaları
--Grup sürüşünün nerede başlayıp nerede bittiği
--Diğer Grup liderleri kimler
--Grup Artcıları kimler

Grup Lideri ve Grup Artcılarının görev ve sorumlulukları nelerdir.

-Diğer sürücülerden özel koşullar hakkında bilgi almak
-Tıbbi ihtiyaçlar
-Sürat/Viraj
-Küçük benzin deposu
-Küçük su deposu
-Otoban trafiğine alışkanlık

GRUP ARTCISI

-Grup artcısı grup liderinin gözleri gibidir.
-Grup Formasyonunu gözler, her türlü potansiyel problemden Grup liderini haberdar eder.
-Diğer araçları gözler ve grubun arasına girmek isteyen araçlar veya aşırı rüzgar yaratan ağır vasıtalar gibi potansiyel tehlikeleri Grup liderine bildirir.
-Yandan karışan yolları/şeritleri gözler. Gerektiğinde bu şeritlere geçerek buradan gelecek trafiğin grubun arasına girişini engeller.
-Grup liderinin talimatı doğrultusunda şerit değiştirmelerde ilk olarak şerit değiştirerek o şeridi güvence altına alır.


KONTAĞI ÇEVİRMEDEN ÖNCE ZİHİNSEL HAZIRLIK

Tüm giysilerinizi, kaskınızı, eldivenlerinizi giyip motorunuza oturun. Anahtarı takıp gözlerinizi kapatın. Sakinleşin, kafanızı boşaltın, kaslarınızı gevşetin. Kendinizi rahatlamış hissedince motorunuzu çalıştırın. Artık inene kadar diğer konuları geride bırakın.

Yok yukarıda anlatılan yöntem işe yaramıyorsa, rahatlayamıyorsanız şunu deneyin: Yine hazırsınız ve anahtarı taktınız. Şimdi tepeden tırnağa tüm kaslarınızı kasmaya başlayın. Abartmayın yoksa kramp giriyor)Biraz öyle kalın ve hepsini birden bırakın.

Bu da olmadıysa, stresiniz atabileceğinizden fazla ise, ulaşım alternatifiniz mutlaka vardır,onu tercih edin.

GRUP SÜRÜŞÜ

Uzun bir tatilde olsun, günü birlik gezide olsun, grup sürüşünden önce mutlaka bir toplantı yapmalıdır. Lider belli olmalı ve herkesce kabul edilmelidir. Rota, durulacak yerler, hız, sürüş formasyonu kararlaştırılmalı, bundan herkes haberdar edilmelidir. Lider tecrübeli, grubun isteklerini, sürüş becerisini anlamış olmalı, diğerleri de onun kararlarına uymalıdır. Çok önemli olmadıkça eleştiriler varış yerine saklanmalıdır.

Geniş, düz ve trafik olmayan bir yolda en uygun formasyon "fermuar"dır.

ÖNEMLİ: Her sürücü diğerinin çapraz arkasında seyrederken önündekinin aynasından göz teması yapabilmelidir. Aradaki mesafe açık tutulmalı (2sn kadar) fermuarın bir sebeple her an "kapanabileceği" unutulmamalıdır.

Virajlar veya sollamalar başladığında herkes serbest formasyona geçmelidir. Serbestte her sürücü yol pozisyonunu kendi güvenliğine göre ayarlayabilmektedir. Lider, sürüş formasyonunu 1 veya 2 işareti yaparak (1.Serbest veya 2.Fermuar) gruba bildirebilir.

Kalabalık bir grubun, örneğin benzin istasyonundan çıkarken aynı anda yola çıkması tehlikeli olacağından tek tek çıkılarak ileride bir toplanma yerinde tekrar buluşulması gerekir. Tabii ileride tekrar toplanılacağı grup üyelerince önceden bilinmeli ki çıkmak için acele etmesinler (yol öncesi toplantı konusu).

Sollama üç şekilde yapılabilir. Kolaydan zora doğru sıralarsak:

1-Gidiş-geliş, yoğun trafikli veya virajlı yollarda bu ilk yöntem kullanılmalıdır: Sollanacak araca yaklaşırken lider kendisi için uygun fırsatı bulur ve sollar.

ÖNEMLİ: Sollama bitince sollama hızını korur ki son üyeye kadar grup sollama yapıp kendi şeridine geçecek yer bulabilsin.
Her üye sollamasını sırası gelince yapar, hız, en son üye de sollamayı bitirince ve sollanan araçla arasını açınca normal seyir süratine düşer.

2- Otoyol veya açık, geniş yollarda bu iki yöntem kullanılabilir: Lider sollanacak araca yaklaşırken tüm grubun sollama yapabileceği bir fırsatı bulunca sinyal vererek sol şeride geçer. Ondan başlayarak tüm üyeler de sola geçerler. Birlikte sürat arttırılır. Son üye geçinceye kadar sürat ve şerit düşürülmez. Birlikte sağ şeride dönülür.

3- Artçı liderin sollanacak araca yaklaştığını görür ve sol şeride geçer. Sırasıya arkadan öne tüm üyeler sola geçerler.

İkinci ve üçüncü yöntemin kullanıması için tam bir uyum ve anlaşma gerekir. Uygulandığında ise güzel bir görünüm ve otoyolda güvenli bir sürüş sağlar.

Unutulmaması gereken, geçişi tamamlayan üyenin hızını azaltmayarak arkadan gelene yer açmasıdır.

YOLDA POZİSYON ALMA
Düz, açık bir yolda seyrederken yolun sol yarısı ideal pozisyon olarak kabul edilir. Ancak değişen şartlara göre bu pozisyonu değiştirmelisiniz.

Virajda: Virajın birleşim noktası (yol kenarlarının uzakta birleşiyor gibi gözüktüğü nokta) sizden uzaklaşmaya başlayıncaya kadar virajın dışında kalın. Hem en uzağı görün hem de gelen trafik sizi önce görebilsin.

Sollama Yaparken: Otobüs gibi büyük bir aracı sollamada aracın dibine girmeyin. Motosiklet çabuk hızlanabilir, beklemeniz gerekecekse bunu önceden görün ve mesafe bırakarak bekleyin. Uzakta kalarak gelen trafiği çok daha kolay görebilirsiniz.  İleride yol sağa dönüyorsa, önünüzdeki aracın sağından da bakmalısınız.

Tepeye Yaklaşırken: Arkasını göremediğiniz bir yolda hızı azaltırken sağa kaymak güvenli olacaktır.

Ara Sokakta: Park etmiş araçların arasından çıkacak bir yayayı önceden görebilmek için araçlardan uzakta geçmeye çalışın.

İzlenirken: Birçok otomobil sürücüsü motosikletleri görmez. Sizin otomobillerden daha hızlı gidebilmeniz, o anda sollama yapıyor olmanız hatta yolda bir araç olarak haklarınız bilinmeyen, üzerinde düşünülmemiş konulardır onlar için. Arkadan gelen ve sizin yoldan çekilmenizi ısrarla bekleyen otomobile mümkünse yol verin. Kaçacak yeriniz yoksa yolu ortalayarak ona geçiş aralığı bırakmamak gerekir. Hızınızı düşürmeden şeridinize sahip çıkın.

Rüzgarda: Rüzgarlı havada, uzun bir aracı geçerken, bir köprüye yaklaşırken rüzgarın etkisini hesap ederek güvenli bir pozisyon seçin.

İzlerken: Çoğunlukla üzerinde durulmayan bir konu da izlediğiniz aracın kör noktasında bulunmamaktır. Grup halinde sürerken veya başka bir aracın arkasındayken sürücünün sizi aynasında görebileceği bir pozisyon seçin.



en iyi gezi katılan tüm motosiklet kullanıcısının evine sag sağlim dönebildiği gezidir. hepimizin iyiliği için lütfen kurallara uyalım....
güvenli sürüşler.....

alıntıdır...
CMK - HFC Cadde Motor Klubu