Reklamlar  

Gönderen Konu: Takım Analizleri: Ducati  (Okunma sayısı 1444 defa)

Admin

  • Admin
  • Süper Üye
  • *****
  • İleti: 1286
  • Karma: +1/-0
    • CMK - HFC Cadde Motor Klubu
Takım Analizleri: Ducati
« : 16 Şubat 2014, 02:54:12 ös »


2014 MotoGP sezonu Ducati için iyi şeylerin başlangıcı olabilir. Ön inceleme serimizde üçüncü durak!
 

2013 sezonunu tek bir podyum başarısı dahi elde edemeden kapatan ve tarihinin en kötü sezonuna imza atan İtalyan takımından köklü değişiklikler bekleniyordu. Ducati şimdiden bu yönde iki adım attı. Ancak hala akıbeti merakla beklenen bir konu var. O da aşağıdaki listenin 3 numarasında.

1) Ducati takım merkezinde yeni bir genel menajer işbaşı yaptı. Aprilia garajından tanıdığımız Gigi Dall’lgna bu sezonla birlikte yerel rakibinin saflarına geçiyor.

2) Yeni sezonda Andrea Dovizioso’nun partneri Britanyalı yetenek Cal Crutchlow olacak.

3) Motosiklette geniş çaplı revizyonlara gitmeyi amaçlayan Dall’lgna’nın fabrikayı terk edip, ‘açık sınıf’ statüye geçiş kararı alabileceği konuşuluyor.
 

Özel Kişi Dall’lgna Olabilir mi?

Yeni genel menajeri zor bir görev beklediği açık. Ducati yardıma ihtiyacı olduğunu biliyor ve bu belki de kendilerini en çaresiz hissettikleri dönem. Buna paralel olarak, Dall’lgna’ya tüm dizginlerin teslim edilmesini bekleyebiliriz.

MotoGP ve World Superbikes kategorilerindeki büyük tecrübelerini beraberinde getiren Dall’lgna son olarak Aprilia’da 2010 ve 2012 şampiyonu Max Biaggi’nin başarısında büyük rol oynamıştı.

Bu hareket 2012’de Ducati’yi satın alan Audi’nin takımın çehresini değiştirme planlarının bir parçası olarak görülebilir.

Crutchlow: Ducati’nin Son Keşfi

Kendisinden önce Desmosedici’yi ele alan birçok pilotun yaşadığı testten geçecek Britanyalı, kendinden emin ve hatasız sürüşüyle beğeni kazanmıştı. Ancak kariyerindeki bu yeni sayfanın aynı zamanda birçok yeni beklenti anlamına geldiğini söylemek yanlış olmayacak.

Ekim 2010’da Casey Stoner’ın kazandığı Avustralya GP’sinden bu yana zafer kazanamayan Ducati, bu süreçte Valentino Rossi, Nicky Hayden ve hala takımda bulunan Dovizioso gibi birinci sınıf motosikletçilerle hayal kırıklığı yaşamıştı.

Crutchlow 2014’te kendisini bekleyen görevin ehemmiyetinin farkında gözüküyor. Yeteri kadar rekabetçi olduğunu ispatlamak için daha iyi bir fırsat bulamazdı.

Peki Crutchlow aracı nasıl bulmuş? Sözü ona bırakalım.


“Motosikletin limitleri GP13’in yukarısında gözüküyor, şimdiden günden güne bir gelişim gözleyebiliyoruz.”

Dall’lgna’yı Bekleyen İlk Hayati Karar: Açık Sınıfa Geçilecek mi?

Ducati’nin fabrika statüsünden vazgeçip, 2014’te ‘açık sınıf’ statüsünün vadettiği imkanları denemeyi ciddi olarak düşündüğü biliniyor.

Peki Dall’lgna bu stratejide ne gibi yararlar öngörmüş olabilir? Açık sınıf statüsü altında yarışan takımlar yarışa 24 litre ile başlayabilecek ve sezon içinde 12 farklı motor kullanma hakkı kazanacak. Fabrika takımları içinse bu sayı yalnızca 5 olacak. Açık sınıfın motor geliştirme süreçlerini serbest bırakması ise Dall’lgna’yı cezbeden esas faktör olarak düşünülüyor.


“Fabrika kurallarıyla ilgili sorunum elbette yalnızca beş motor kullanabilmek ve geliştirme faaliyetlerini dondurmak zorunda olmak. Şasinin montajına dokunmadan ciddi bir geliştirme yapabilmek imkansız. Bu senaryoda hiçbir değişiklik yapamayacağımız çok fazla unsur var. Ancak pilotlarım gidişattan memnun olsa da, motosiklet hala gelişime ihtiyaç duyuyor.”

Ducati için olası tek önemli kayıpsa, organizasyondan sorumlu Dorna’nın elektronik paketinin kullanılamayacak olması gibi gözüküyor.

Pramac ile yarışacak olan Yonny Hernandez’in açık sınıfa geçişi daha önce açıklanmıştı, Crutchlow ve Dovizioso ikilisi hakkındaki nihai kararın da Şubat ayı sonundaki Sepang testlerinden önce alınması bekleniyor.

Alıntıdır...(redbul.com)
CMK - HFC Cadde Motor Klubu